A WHO alapelveinek első pontjával összhangban azon dolgozunk, hogy Magyarországon minél több ember minél hosszabb ideig minőségi életet éljen!


Egyedi információt kérek:  registration icon
Fogyasztók/üzlettársak regisztrációja:  contact icon

Amióta a túlsúly foglalkoztatja az embereket (és az orvostudományt) azóta keresik az elhízás okát. Vannak, aki a genetikai magyarázatot próbálnak találni az elhízásra, időnként bejelentve egy újabb gént, amelyet felelőssé lehet tenni az elhízásért. Nemsokára megjelennek a cáfolatok, mondván: „A génjeink az elmúlt száz évben nem változtak, viszont az elhízottak tábora jelentősen megnövekedett". Vannak, akik az elhízás okaként a túlzott kalória bevitel – kevés mozgás kettősét teszik felelőssé és az energiaegyensúly megteremtésében látják a megoldást. Ennek cáfolatára leírják: „minél több energiát használunk el, annál éhesebbek leszünk!” illetve „ ha naponként 20 kalóriával többet viszünk be, és azt zsírszövetben tároljuk, tízévenként kilenc kilót hízunk… A 20 kalória néhány korty üdítő vagy egy-két harapásnyi alma”. Okként jelölik meg a hormonbetegségeket illetve a gyógyszer mellékhatásokat is és még ki tudja hány okot találnak az ezzel foglalkozó szakemberek!

Szénhidrátok és a túlsúly

Előző cikkünkben általánosan írtunk az elhízás okairól és megfogalmaztuk azokat az alapelveket, amelyek mentén mindenki saját magának ki tudja alakítani azt az életmódot, amelynek eredményeként elérheti a számára ideális testsúlyt. Ezek az alapelvek a következők:

  • A testsúly karbantartás nem egy-két hónapos „kúra”, hanem egy tudatos életmód!
  • Csapatban, társakkal, egymást segítve könnyebb életmódot váltani!
  • A lehető legnagyobb mértékben tartózkodjunk a magas szénhidrát tartalmú ételektől!
  • Fogyasszunk sok zöldséget, gyümölcsöt!
  • Kerüljük a rejtett cukrokat tartalmazó ételeket, italokat!

Ígéretünknek megfelelően ebben a cikkben a szénhidrátok elhízásban játszott szerepéről írunk.